چادری شدن ۶ دختر جوان هم زمان با هفته عفاف و حجاب 

چادری شدن ۶ دختر جوان هم زمان با هفته عفاف و حجاب 

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹
فاطمه بزم آور گفت: هم زمان با هفته عفاف و حجاب با اهدا ۶ قواره چادر مشکی، ۶ نفر از دختران جوان چادری شده و چادر را به عنوان حجاب برتر برگزیدند.

«فاطمه بزم آور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هم زمان با هفته عفاف و حجاب با اهدا ۶ قواره چادر مشکی، ۶ نفر از دختران جوان چادری شده و چادر را به عنوان حجاب برتر برگزیدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه در تشریح این خبر، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا کلاس های آموزش قرآن کریم را به صورت حضوری برگزار کرده و در این کلاس از طریق آیات و روایات، به اهمیت و ضرورت حفظ عفاف و حجاب پرداخته می شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این دختران قبل از شرکت در کلاس های قرآن، آزادی را در نپوشیدن چادر می دانستند اما حضور در این کلاس ها زمینه ای شد تا این دختران جوان چادر را به عنوان حجاب برتر بشناسند و بدانند که بهترین الگوی آنها در زندگی حضرت زهرا (س) است.

بزم آور ابراز کرد: هنگامی که ما شور و شوق آنها را برای پوشیدن چادر دیدیم تصمیم گرفتیم که برای آنها چادر بخریم و از فرصت هفته عفاف و حجاب برای چادری کردن این ۶ دختر جوان استفاده کرده و به آنها چادر مشکی اهدا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور بیان کرد: ارزش هر یک از قواره های چادری مشکی قریب ۱۰۰ هزار تومان بود که با مشارکت خانواده های آنها خریداری شد.

وی عنوان کرد: اهدای چادر به آنها در قالب جشن حجاب و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد و این دختران در هنگام پوشیدن چادر شور و شوق وصف ناپذیری داشتند.

بزم آور در خصوص فعالیت های قرآنی کانون، اظهار کرد: هم اکنون دوره های آموزش حفظ، روخوانی و تفسیر جز ۳۰ قرآن کریم و همچنین ختم قرآن کریم، حدیث کسا و ختم صلوات از طریق مجازی برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور در خاتمه یادآور شد: سال گذشته در اوقات فراغت تابستانی، دوره آموزش احکام و نماز را برگزار کردیم و امسال نیز قصد داریم این دوره های آموزشی را به صورت مجازی برگزار کنیم.

گفتنی است؛ جنوب کرمان قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که در حوزه های قرآنی، فرهنگی و هنری فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد این کانون ها در روستاها قرار دارند و کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور یکی از کانون های فرهنگی هنری روستایی مساجد جنوب کرمان است که در روستای دریاچه از توابع شهرستان جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/ 586